maanantai 22. helmikuuta 2010

Hyvää maanantaiaamua!

Arki alkoi ja arjen ohjelmat. Tänä aamuna ensimmäisenä kodin ulkopuolisena ohjelmana on vuorossa INR-kontrolli, eli kansankielellä "Marevan"-koe.
Sairastin keuhkoveritulpan vajaa vuosi sitten ja normaalistihan Marevanin syönnistä (veritulppalääke) pääsee eroon puolen vuoden kuluttua, jos kaikki on ok.
Mutta mun täytynee syödä sitä koko loppuelämäni koska mulla on todettu veren hyytymistekijässä joku geeniperimästä johtuva poikkeama. Se tarkoittaa sitä, että mulla on huomattavasti normaalia suurempi riski saada tulppa uudelleen.
No....ei tää Marevanin syönti mua haittaa, siinä se menee samassa kuin muut 6 päivittäistä pilleriäkin!

Huomenna olen menossa sydänspesialistille eli kardiologille kun mulla aina rasituksen yhteydessä ilmenee pahaa hengästymistä ja olen koko ajan voimaton ja väsynyt!
Halutaan tutkia ilmeisesti sydämen ultraäänitutkimuksella että missä kunnossa sydän tällä hetkellä on!
Mullahan on valtavan suuri riski sairastua sepelvaltimosairauteen kun mun molemmat vanhemmat kuolivat kahden kuukauden välein sepelvaltimotukkeumaan. Iältään olivat 46 ja 45 !!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti